Case study: NEM – Kada sadržaj i održivost hodaju istim putem

U industriji koja je navikla na spektakularne scenografije i dugačke popise govornika, rijetko se govori o onome što ostaje nakon što se svjetla ugase. NEM (New Europe Market) je jedan od onih događaja koji su shvatili da je kvaliteta programa važna, ali da održivost postaje novi standard uspjeha.

Kao vodeći regionalni event za medijsku industriju, NEM je već godinama sinonim za relevantne panele, vrhunsku produkciju i besprijekornu organizaciju. No, posljednje izdanje pokazalo je kako se uz malo promjene pristupa može napraviti puno više – i za brend i za planet.

Planiranje je počelo s jasnim ciljem: zadržati kvalitetu iskustva, ali ukloniti sve nepotrebne elemente koji generiraju otpad ili nepotrebne emisije

Ove godine papirnate akreditacije (prošlogodišnje biorazgradive narukvice) zamijenile su plastične akreditacije u plastičnom etuiu, čime je eliminirana potreba za stotinama nepotrebnih komada plastike. Catering je baziran na sezonskim, lokalnim namirnicama, a količina otpada smanjena je planskim naručivanjem i doniranjem viškova. Scenografija je osmišljena tako da se elementi mogu koristiti višekratno, a za potrebe izračuna emisije CO₂ usko smo surađivali s hotelom kako bi dobili točnu informaciju o količini otpada koja je ostala iza ove konferencije. Za nas su odvojili sav otpad s eventa, razvrstali ga i izvagali, pa čak i biootpad. Također, dobili smo informacije o točnoj potrošnji električne energije pošto svaka dvorana ima svoje brojilo, pa je takve informacije bilo jednostavno i iskontrolirati.

Najveći pomak bio je u načinu razmišljanja – održivost nije bila “zadatak” odvojen od programa, već integrirani dio cijelog iskustva.

Rezultat? U usporedbi s baznom godinom (2022.), količina otpada smanjena je za 42%, a CO₂ otisak smanjen za 28%. I što je možda još važnije – 92% ispitanih sudionika prepoznalo je održivost kao sastavni dio iskustva NEM-a.

Poruka je jasna: održivost se ne “ugrađuje” tjedan dana prije eventa. Ona se planira od prvog sastanka i postaje jednako važan KPI kao i broj prodanih ulaznica. A sudionici? Oni to prepoznaju – i cijene.

Scroll